Annonseverktøyet KLiKK er bygget på svært avansert teknologi. Det eneste du egentlig trenger å vite, er at det faktisk virker.

Eiendomsmegler Stian Nilsen i PrivatMegleren har benyttet seg av annonseverktøyet KLiKK mange ganger. Sammen med boligselgere lar han seg stadig begeistre over resultatene denne annonseringen skaper.
- Ved flere anledninger har interessenter på visning fortalt at boligannonsen bare har «dukket opp», uten at de selv har vært aktivt på boligjakt. Det forteller oss at KLiKK-verktøyet gjør jobben: finner potensielle kjøpere som under andre omstendigheter ikke ville ha gått på visningen, sier Nilsen.
Får tak i de verdifulle passive boligkjøperne
Passive boligkjøpere er personer som ikke aktivt leter etter bolig, men slår til om riktig bolig dukker opp. Slike interessenter er både viktigere og vanskeligere å få tak i enn noen gang. - Hverdagen blir stadig mer hektisk, noe som gjør at boligkjøpere er mer impulsive enn for bare 10 år siden. Derfor er det viktigere enn noen gang å gjøre folk oppmerksomme på at boligen din er til salgs. Da er annonsering gjennom KLiKK avgjørende.
Får du ikke tak i de passive boligkjøperne, kan du ende opp med å selge boligen din uten at den som er villig til å gi mest vet at boligen din er til salgs. Med KLiKK sikrer du deg at du når disse.
Enkelt forklart
Teknologi kan være vanskelig å forklare. Nilsen gjør likevel et forsøk ved å sammenligne boligannonsering med et utstillingsvindu:
- Se for deg at ordinær annonsering er som å ha én utstillingsdukke i et butikkvindu med ett sett klær. Denne utstillingen har som mål å trekke kunder inn i butikken. Til sammenligning er KLiKK 24 utstillingsdukker, hvor kombinasjonen av klær på dukkene tilpasser seg hvert menneske som går forbi vinduet. Det gjør utstillingsvinduet mye mer treffsikkert fordi flere vil finne noe interessant, og øker dermed sannsynligheten til å få flere mennesker inn i butikken, forklarer Nilsen.
Slik jobber KLiKK
Systemet bruker verdensledende teknologi til å lage og teste et høyt antall annonser for hver bolig.
Systemet velger selv annonsekanaler som til enhver tid er mest effektiv for hver bolig. I motsetning til annen digital annonsering, vurderer KLiKK i sanntid effekten av annonseringen.
- Dette er en selvforbedrende teknologi. Systemet husker informasjonen den tilegner seg om boligtype, boligkjøpere og geografiske områder. Dette medfører at KLiKK som annonsesystem blir bedre hver dag, sier Nilsen.
Det virker
Uansett hvordan man velger å forklare KLiKK, mener Nilsen det enkleste og viktigste er å se på de faktiske resultater KLiKK gir.
"I motsetning til annen digital annonsering, vurderer KLiKK i sanntid effekten av annonseringen."
- Eksterne selskaper er inne for å måle effekten av verktøyet. Boliger som markedsføres gjennom KLiKK, selges 27 prosent raskere enn de som ikke benytter KliKK.
- Det er ikke så lett å forstå teknologien bak KLiKK, men det er kanskje ikke så nøye. Det eneste du trenger å forholde deg til er at man i snitt oppnår en pris man velger å akseptere, langt raskere, avslutter Nilsen.