Eiendomsmegler Mona Larsen kunne konstatere at over 90 personer var innom dørene og at budrunden endte 1,2 millioner kroner over prisantydning. Markedsføringen av funkisboligen på Milde var helt avgjørende for interessen, mener hun.
- Både selger og kjøper er jublende glad. Klart det er en god følelse når salget går så fint, også for meg personlig, sier Larsen.
DIGITAL ANNONSERING GA 110 000 VISNINGER
Megleren fremhever markedsføringen som det viktigste grepet for det gode resultatet.
I tillegg til den tradisjonelle kanalen Finn.no benyttet hun seg av PrivatMeglerens digitale annonsering som finner potensielle boligkjøpere i sosiale medier, samt via avisannonser.
- Når målgruppen er 50+ er det viktig at avisannonser også prioriteres. Unge boligkjøpere finner vi på nettet, mens i alderen 50 år og oppover merker vi at avis har god virkning, sier hun.
Bare gjennom PrivatMeglerense egne digitale annonsering oppnådde boligannonsen nærmere 110 000 visninger. Larsen understreker at boligtype og boligområde er viktig for valg av markedsføring.
Vurderer du boligsalg? Les mer og be om et uforpliktende tilbud her.
FLERE VIRKEMIDLER
- Dette var en funkisbolig på Milde med alt på ett plan, og dermed må det brukes flere virkemidler.
At det kom over 90 personer på visningen viser at vi traff med tiltakene vi satte inn, sier hun.
Megleren advarer imidlertid mot å bruke antallet mennesker på visning som målestokk.
- Det viktigste er at vi klarer å mobilisere potensielle boligkjøpere som ikke er på jakt etter ny bolig. De som er på jakt etter bolig får jo alle tak i, smiler hun.
Boligen på Hjellestad gikk for 1,2 millioner kroner over prisantydning.
SKREMMEBUD
- Det første budet lå 400.000 kroner over prisantydning og da skremmes mange budgivere bort.
Selgerne elsker slike skremmebud fordi det viser at det finnes noen som virkelig vil strekke seg langt for å få akkurat denne drømmeboligen, avslutter Larsen.
« Det viktigste er at vi klarer å mobilisere potensielle boligkjøpere som ikke er på jakt etter ny bolig. De som er på jakt etter bolig får jo alle tak i, smiler hun.»
I dette tilfellet var ikke skremmebudet tilstrekkelig for å få kjøpe boligen, som altså endte med en pris på 9,8 millioner kroner.
Vurderer du boligsalg? Les mer og be om et uforpliktende tilbud her.