Når du skal selge bolig kjemper et stort antall meglere om å være den som mottar nettopp ditt salgsoppdrag. Deres jobb, å overbevise deg om at deres selskap, kunnskap og produkt er det beste.

LYTT TIL FORBRUKERRÅDET
- Det er potensielt store beløp som skiller et godt boligsalg, fra et middelmådig. Ettersom resultatet er så bør boligselgere derav ikke ta for lett på jobben det er å velge megler, slår partner Per Magne Birkeland i PRIVATmeglere fast.
Han peker på at man ved å hente inn tilbud fra flere meglere får et tydeligere bilde av hva som finnes av ulike selskaper, produkter og priser.
- Målet må jo være å finne den beste megleren til den riktige prisen. Selv om jeg ikke alltid er enig i alt Forbrukerrådet kommer med, må jeg si meg enig i at det er svært klokt å hente inn tilbud fra 2-3 meglere.
SKAL TÅLE SAMMENLIGNING
- For vår del har det blitt stadig tydeligere at det vi vet også må kunne dokumenteres i møte med kunden. Ta for eksempel annonsering i avis. Enkelte meglere hevder at dette er overflødig, mens målinger faktisk viser det stikk motsatte.
Birkeland viser til en undersøkelse gjort av EpinonNorge AS i 2015. Denne viser at annonser og eiendomsbilag i avis og eiendomsbilag i avisutgaven av Bergens Tidende benyttes av 56% av de spurte for å holde seg orientert i bolig- og eiendomsmarkedet.
- Vi ønsker å gi våre boligselgere det beste produktet, og dokumentasjonen på at det faktisk er det beste produktet. Derfor tilbyr vi også alle boligselgere ekstra annonse- ring hvor det faktisk teller, på finn.no.
Tall fra finn.no viser at boligselgere ved å benytte PRIVATmeglerens tilleggsprodukter «finnPluss» og «Ukens bolig» i snitt mottar ca. 30% flere lesere av sine boligannonser. - Dette er noe både vi og våre kunder har tro på. Den som tviler kan selvsagt få se målingene, avslutter megleren med et smil.