Privatmegleren har alltid vært langt fremme med bruk av teknologi, markedsføring og utarbeidelse av boligprospekt. Nå har Privatmegleren fått en helt ny profil som er skarpere, tydeligere og står i bedre stil til kvaliteten og leveransen på meglertjenestene.

TØR Å SKILLE SEG UT
Byrået som fikk det utfordrende og spennende oppdraget med å fornye profilen til landets mest offensive meglerhus ble det anerkjente reklame- og designbyrået ANTI. Som Privatmegleren, er ANTI et byrå som skiller seg ut. Det var derfor naturlig for Privatmegleren å bruke nettopp ANTI. Det er Kenneth Pedersen, administrerende direktør og grunnlegger av ANTI, glad for.
- Privatmegleren har alltid vært det meglerhuset i Norge alle ønsker å jobbe for. De har turt å skille seg ut fra de andre i bransjen og alltid ligget i forkant. ANTI utfordret Privatmegleren til å gjøre alt på nytt, og sammen med Privatmegleren har vi utviklet et uttrykk som igjen setter Privatmegleren i førersetet innen sin bransje.
INTERFERENS
ANTI står for A New Type of Interference og det er noe ANTI alltid jobber med å oppnå.
- I alt vi gjør finnes det en interferens. Vi mener at skal man klare å skille seg ut i dagens marked, må man faktisk skille seg ut - og vi mener vi er gode på det, forklarer Pedersen.
ANTI startet opp i 2008 med fem personer og hadde egentlig aldri et mål om å vokse. Nå teller de 70 ansatte med kontorer i Oslo, Bergen, Hamar og USA, og jobber med noen av verdens største merkevarer i tillegg til en rekke storslagne personligheter.
M I ANNEN
Konseptet tar utgangspunkt i noe av det mest basale i eiendomsbransjen, nemlig de berømte kvadratmeterne. Kvadratet har blitt utgangspunktet for Privatmegleren sin profil.
- Vi har bygget opp den nye identiteten rundt kvadratet. Videre bruker vi kvadratet til å markere den beste plassen i sin eiendom. Vi ønsker altså at alle skal finne sin «hotspot» i sin eiendom.
VALG AV MEGLER ER VALG AV PROFIL
Pedersen er klar på at Privatmeglerens nye profil betyr mer for boligselgere og -kjøpere enn man kanskje først antar.
- Alle blir mer og mer kresne på valg av megler, bil, mat også videre. Her spiller design alltid en viktig rolle. Jeg tror derfor mange velger ut fra den følelsen identiteten gir dem. Den visuelle profilen er det første man opplever og ser ved en merkevare. Dersom den ikke svarer på hva selskapet står for, lurer og skuffer man sine kunder. Den visuelle profilen er svært svært viktig!
BEST PÅ DESIGN OG ATTRAKTIVE EIENDOMMER
Privatmegleren skal være den megleren i Norge som er best på de attraktive eiendommene. Den nye profilen uttrykker akkurat det, mener Pedersen.
- Gjennom logo, fargepallett, bildebruk og utvikling av noen helt spesielle illustrasjonselementer, mener vi at den nye profilen svarer meget godt på dette. Profilen er riktig for selskapet og jeg er sikker på at den vil hjelpe Privatmegleren med å både få nye gode kunder og ikke minst stolte ansatte.