Det høres kanskje litt uelegant ut, men romplakater er både elegant, salgsfremmende og hever nivået på visningen.
PRIVATmegleren har hatt romplakater som en del av konseptet siden start, og kanskje vi har informert for lite om kvaliteten i dette tilskuddet. Boligkjøperne svarer unisont med at romplakater hever den generelle opplevelsen på visningen.
En romplakat er informasjon som presenteres i de ulike rom du besøker på visningen. Den samme informasjonen står naturligvis i stor grad i salgsprospektet, men bare de færreste leser prospektet samtidig som de absorberer inntrykkene på en visning. Gjennom romplakater gjør megleren deg særlig oppmerksom på endringer og kvaliteter i akkurat det rommet du besøker. På badet kan det være informasjon om at flisene var nye for to år siden mens baderomsmøblene er ett år gamle. I stuen finnes det en romplakat som forteller at parketten du står på ble lagt for seks måneder siden og hva det nye gulvet kostet. På kjøkkenet vil kanskje megleren forklare at innredningener er helt ny, hvilket merke det er og hvor mye som ble betalt, eller det kan være informasjon om et nytt vifteanlegg.
«En romplakat er informasjon som presenteres i de ulike rom du besøker på visningen.»
Romplakatene får også plass på terrassen. Dersom det er en regntung dag eller midtvinters er det greit å vite når solen går ned, og solforhold opptar oss vestlendinger. Med en romplakat kan dette enkelt beskrives.
På samme måte presenterer vi informasjon om spesielle elementer i hagen. Om treet du står ved siden av gir saftige epler hver høst, er det noe vi mener er viktig for den totale opplevelsen. Romplakatene skal reflektere oppgraderinger og fornyelser i boligen - i det rommet du befinner deg i, men også utenfor. Når det er mye folk på visning er det vanskelig å forklare hvert rom for de fremmøtte, fordi boligkjøperne er i konstant bevegelse. Romplakaten blir presentert på et diskret stativ med bilde av rommet, terrassen eller hagen du befinner deg i.
Boligselgerne er svært fornøyd med å synliggjøre informasjon på denne måten. Boligkjøperne svarer med like stor entusiasme og gir tilbakemeldinger om at romplakatene hever kvaliteten på visningene. Forut for budrunder er det helt avgjørende med god og detaljert informasjon. Det kan også bidra til en ekstra budgiver og høyere pris.