PrivatMegleren er opptatt av å kunne tilby deg som boligselger produkter som dokumentert gir deg et fortrinn. Nettopp det kan de faktisk dokumentere at de får til. Ifølge Birgithe Solberg Vikebø ved kjedens nye kontor i Åsane selges boliger som annonseres med KLiKK-teknologi hele 27% raskere.

- Teknologien bak vår digitale annonsering KLiKK er komplisert, derfor har vi vært opptatt av å kunne formidle fordelene ved produktet på en enkel måte. Når målinger gjort på flere tusen boligsalg viser at man i snitt selger 27% raskere føler jeg vi har klart nettopp det, sier Vikebø.
IDEELT I DAGENS MARKED
Megleren viser til at annonseteknologien som lar annonsen finne boligkjøpere passer særdeles godt for markedet man eksempelvis har i Åsane akkurat nå.
- I Oslo selger man i snitt boligen på en visning. Selv om produktet åpenbart også har en effekt der, er det klart at det å 27% raskere få ønsket pris er langt mer ettertraktet i et marked der det kan ta mellom over 30 dager å selge, sier Vikebø.
Vikebø viser til at de bare de siste uker har hatt flere tilfeller hvor et høyt antall interessenter har gitt gode budrunder og priser mer enn en halv million over prisantydning.
HVORFOR GAMBLE?
- Eiendomsmeglere og ikke minst digital annonsering kan fremstå svært lik - men det er enorm forskjell på både mennesker og annonsering, fastslår Vikebø.
Hun forteller at det nettopp derfor har vært så viktig for Privatmegleren å kunne dokumentere hvordan selskapets produkter kan bidra til deres felles mål - en høy pris for boligen.
- Boligselgere må være flink til å hente inn tilbud fra flere meglere slik at de er sikker på at de har gjort et riktig valg. Det holder ikke å kun be om tilbud fra bankens megler, det er langt fra sikkert at vedkommende er den beste.
Vikebø er sikker på at det at PrivatMegleren kan dokumentere effekten av sine produkter gjør boligselgere trygg på at de faktisk velger riktig megler.