En fersk undersøkelse dokumenterer det meglere og boligselgere har visst siden 2015 – digital boligannonsering gjennom KLiKK gjør at du som boligselger raskere oppnår en pris du er tilfreds med.

Riktig markedsføring er i de fleste avgjørende for å oppnå en høy pris for boligen. Teknologisk utvikling har gjort «riktig» markedsføring langt mer avansert, og høsten 2015 introduserte PrivatMegleren KLiKK. KLiKK er annonsering basert på verdensledende teknologi som lar boligannonsen finne veien til mulige kjøpere.
- Teknologien bak KLiKK er svært komplisert, derfor har vi vært opptatt av å kunne formidle fordelen ved produktet på en enkel måte, forteller megler i PrivatMegleren, Jostein Mo. Undersøkelsen bygger på målinger gjort av en tredjepart, og over 3000 boligsalg er inkludert i målingene. Her har man sammenlignet salgstid på boliger annonsert med KLiKK, mot boliger annonsert uten. Og resultatet er imponerende. Undersøkelsen fastslår at KLiKK gir hele 27 prosent raskere salgstid.
- I praksis betyr det at du som boligselger gjennom KLiKK langt raskere oppnår en salgssum du er tilfreds med. Sagt på en annen måte, KLiKK øker i betydelig grad sjansen for at du oppnår drømmeprisen, sier Mo.
KLiKK FINNER KJØPEREN
I motsetning til annen digital markedsføring, jobber KLiKK hvert minutt, døgnet rundt for å gjøre din boligannonsering bedre og bedre. Resultatet blir maksimal effekt av annonseringen. - KLiKK er noe helt annet. Ingen andre meglere har i dag annonser som aktivt leter etter boligkjøpere. Det er nettopp derfor KLiKK omtales som verdensledende teknologi.
Og når boligannonsen selv leter, avklarer den målgruppen langt bedre enn noe menneske er i stand til. Kvalitet fremfor kvantitet er nøkkelen, fastslår Mo.
- En bannerannonse kan ha en klikkprosent på 0,007 prosent og halvparten klikket gjerne på annonsen ved en feil. KLiKK har en klikkprosent på mellom 10 - 20 prosent og de som klikker inn bruker god tid inne på annonsen. Annonsering er mer lønnsomt når en av ti er interessert sett i forhold til tre av tusen.
Årsaken til at KLiKK er langt mer effektiv enn all annen digital annonsering bunner i teknologien.
- Teknologien har vært under utvikling i fem år og er det fortsatt. Årets utgave av KLiKK er langt mer avansert enn den vi hadde høsten 2015, konstaterer Mo.
VELG RIKTIG ANNONSELØSNING
Det kan være vanskelig å forstå seg på digitale annonseprodukter, og de fleste meglerkjeder tilbyr digitale løsninger. Nettopp derfor har det vært viktig for Privatmegleren å dokumentere at KLiKK er markedets beste boligannonse. - Og jeg føler at vi nå har lykkes. Mulig klarer en boligselger å se forskjell på digitale løsninger, kanskje gjør han det ikke. At du i snitt oppnår en pris du aksepterer 27 prosent raskere når du annonserer gjennom KLiKK er derimot svært enkelt å forholde seg til, avslutter Mo.