PrivatMegleren jobber målrettet for å skape den beste kundeopplevelsen. Undersøkelser viser at de lykkes: hele 9 av 10 nye kunder velger PrivatMegleren på anbefaling fra en eksisterende kunde.
Gode kundeopplevelser forenkler ikke bare kundenes hverdag - også meglere får en langt bedre hverdag når nye kunder kommer på grunn av anbefalinger fra naboer og venner.
- Jeg liker meg her. Det er et fantastisk område, og jeg tror at det skinner igjennom når jeg selger bolig her, sier Kamilla Slettevoll, partner og eiendomsmegler i PrivatMegleren Vikebø & Jørgensen.
- Jeg har hatt flere salg med gode priser i området, inkludert årets høyeste kvadratmeterpris på 112.486 kroner, forteller hun.
Bare i 2024 har Slettevoll inngått ti salgsavtaler i samme bygning i Damsgårdsundet.
Selv om hun selger boliger i hele Bergen, synes hun det er ekstra kjekt å få henvendelser fra selgere i dette området.
REKORDMEGLER
- I et av borettslagene her har jeg alene solgt over 50 leiligheter. Jeg har aldri hørt om andre meglere som har solgt så mange i ett og samme borettslag, forteller Slettevoll og legger til:
- Jeg ønsker å fortsette å være den foretrukne megleren her. Jeg har jo tross alt lagt ned mange år med hardt arbeid, sier hun med et smil.
Ifølge Slettevoll er kundene veldig fornøyde med hvordan hun presenterer boligene og området, noe som bidrar til deres beslutning.
- Det at PrivatMegleren har størst markedsandel i området, gir også en trygghet for kundene, forklarer hun.
PrivatMegleren har vært den største megleren i sundet de siste tre årene*.
- Boligselgere føler nok at det er trygt å velge oss, basert på de positive erfaringene til andre selgere i dette området.
- Jeg har hatt flere salg med gode priser i området, inkludert årets høyeste kvadratmeterpris på 112.486 kroner, forteller Slettevoll.
SKREDDERSØM
- Ingenting overlates til tilfeldighetene. Jeg har nok et konkurranseinstinkt over gjennomsnittet, forteller hun.
- Det gjør at jeg strekker meg langt for å sikre at kundene mine får de beste resultatene og en behagelig salgsopplevelse.
Hun mener også det er en fordel at hun har solgt så mange boliger i nabolaget.
- Noen ganger har jeg allerede kjøperen klar på hånden. Etter å ha solgt så mange leiligheter i området, vet jeg hvem som er på jakt etter bolig her.
SUMMEN AV ALT
Foruten lokalkunnskap er både klargjøring og markedsføring viktig.
- For å oppnå den høyeste prisen, er det avgjørende å ha gjort en grundig jobb på forhånd. Boligen må fremstå fra sin beste side, og all relevant informasjon må presenteres tydelig og godt.
Når boligen er klar for markedet, er det avgjørende å treffe riktig med annonseringen.
- De siste tre månedene har vi solgt omtrent hver femte bolig i området, forteller Kamilla Slettevoll, Partner og eiendomsmegler i PrivatMegleren Vikebø & Jørgensen.
- Jeg opplever at man kan gå glipp av mange budgivere om man utelukkende baserer seg på tradisjonell annonsering.
- For min del er PrivatMeglerens digitale annonsering, Presisjon, kanskje noe av det viktigste i jakten på potensielle interessenter.
Hun er tydelig på hva som er viktig for den som vurderer boligbytte det kommende halve året.
- Kom tidlig i gang med prosessen. Hent inn tilbud fra en erfaren megler slik at du kan gå gjennom boligen og lage en plan i god tid før boligen skal ut på markedet.
- På denne måten får du tid til å finne riktig megler, gjøre nødvendige forberedelser, og ikke minst legge ut boligen når forutsetningene for å oppnå en god pris er best.