Tor Ramsøy returnerer til Privatmegleren etter tre år i Eiendomsmegler Vest. Først og fremst gleder han seg til å kunne legge enda mer kraft i markedsføringen av boliger.
Over de neste ukene vil antall boliger for salg øke. Den som da vil være sikker på at alle potensielle budgivere har sett boligen har behov for markedets beste annonsering, sier Ramsøy.
Oppmerksomhet
I Eiendomsmegler Vest ble han kåret til årets megler i 2013, men lengtet likevel tilbake til sin forrige arbeidsplass. Han mener Privatmeglerens skreddersydde tilnærming til boligsalg nærmest selger seg selv.
Noen mener at en bolig kan selge seg selv, vi tror de har rett. Er du derimot opptatt av å oppnå det beste resultatet må du ha de beste forutsetningene. Vår viktigste jobb ovenfor boligselgere er å synliggjøre hva som dokumenterbart er den beste markedsføringen. Det er ikke til å stikke under en stol at meglerselskap og tjenester kan fremstå svært like - det er lett å gå seg vill i all informasjonen.
Ramsøy forklarer at Privatmeglerens tilnærming til boligsalg er at hver eneste boligselger og bolig er helt unik. Ingen er helt lik, alle fortjener et boligsalg som er tilpasset deres ønsker og behov.
Ramsøy mener riktig og tilstrekkelig oppmerksomhet rundt boligsalget i dag handler om å ta i bruk alle kanaler. Som eksempel trekker han frem virkemidler som Ukens Bolig på nettstedet Finn.no.
Ukens bolig
Ukens Bolig plasserer eiendommene over alle andre annonser på finn.no, noe som gir vesentlig bedre synlighet.
I tillegg kombinasjon med vårt produkt Finn Pluss er denne kombinasjonen uslåelig. Har den potensielle kjøperen vist interesse for din bolig, sørger vi for at ekstern reklame fjernes rundt annonsen slik at konsentrasjonen kanaliseres der den skal - mot din bolig.
Ramsøy sier resultatet av virkemidlene gjenspeiles i bedre besøk på visninger. Ramsøy er også tilhenger av den tradisjonelle avisannonsen.
Vi er alle enige om at vi lever i en digital hverdag, alt foregår på nett. Samtidig finnes det ikke en bedre avisdag for tilfeldig å se en boligannonse på papir enn lørdager. Da har folk tid til å nyte avisen, og Bergens Tidende er et fantastisk supplement til det som skjer på nettet.
Hva er fordelene med avisannonsering? To faktorer går igjen. Folk svarer at de først ble oppmerk- somme på boligen gjennom avisen, andre svarer at de fikk en påminnelse på boligen de hadde vist interesse for på nett.
Ramsøy mener det for mange av Privatmeglerens kunder er et poeng at de ved å benytte deres kanaler kan være helt sikker på at den markedsføringen de benyttet ved salget var den beste.
Slik er de også sikker på at prisen de oppnådde var den riktige. En gjenganger innen boligsalg er beliggenhet, beliggenhet og beliggenhet. Ved salg av bolig handler det om synlighet, synlighet og synlighet, avslutter den erfarne megleren.
«Ramsøy forklarer at Privatmeglerens tilnærming til boligsalg er at hver eneste boligselger og bolig er helt unik. Ingen er helt lik, alle fortjener et boligsalg som er tilpasset deres ønsker og behov.»