– For oss er boligsalg en del av hverdagen. Vi er derimot oppmerksom på at det for deg som boligselger er en sjelden anledning.
Stian Tertnes Nystad
Eiendomsmeglerfullmektig
PRIVATmegleren Vikebø & Jørgensen
Flertallet selger eiendom kun et fåtall ganger gjennom et helt liv, nettopp derfor ønsker vi å gi kundene god informasjon om boligsalget vi skal gjennomføre sammen, sier megler Stian T. Nystad.
Det er faktisk ikke bare prisrekorder som står i hodet på meglerne. At gode resultater over tid først og fremst er knyttet til kundens opplevelse av kjøp og salg er en vesentlig del av hverdagen.
- Vårt fokus må være på kundens opplevelse av bolighandelen. At denne er så god som overhode mulig er av den største betydning, sier Nystad.
At meglerne i Privatmegleren langt på vei lykkes har man svart på hvitt. Selskapets kundetilfredshet scorer helt i toppen på KTI-målinger for bransjen.
Informasjon og forutsigbarhet
- Hver bolig og hver boligselger er unik. Det de fleste derimot har til felles er at de ønsker å bli godt ivaretatt. Jeg pleier å si at jeg er kundens «privatsjåfør» gjennom boligsalget. Min jobb er å sørge for at vi kommer frem på absolutt beste vis, sier Nystad med et smil.
Hvert boligsalg starter med at kunden i etterkant av oppdragsinngåelse mottar informasjon om salgets faser fra start til slutt.
«Du har nå signert oppdragsavtale med PRIVATmegleren vedrørende salg av din eiendom. Hjertelig velkommen som kunde! Din megler vil nå gå i gang med salgsprosessen i henhold til tidslinjen dere har blitt enig om.»
- Boligselgere er gjerne innledningsvis mest opptatt av meglers prisvurdering og kostnad. I etterkant av salget er det ofte opplevelsen av salgsprosessen kunden setter størst pris på, avslutter Nystad.