Mona Larsen er kåret til årets eiendomsmeglerfullmektig i hele PrivatMegler-kjeden. Fra kontoret i Fana er hun klar på hva som må til av innsats for å havne i toppen.

- Det ligger veldig mye arbeid bak. Eiendomsmegling handler om å ha fornøyde kunder, og alltid tilby den beste servicen, forteller Larsen.
Den prisvinnende megleren har alltid hatt øye for god service, og har drevet med salg siden hun var 16 år.
- Det er alltid spennende å møte mennesker med forskjellige utfordringer, og sørge for at de blir blide og fornøyde, sier hun.
SUPERMEGLER SOM FORBILDE
Godt salgsteft ligger nok i familien til Larsen. Søsteren hennes, Stine Larsen, er en av eiendomsmeglerne i Bergen som selger aller mest.
- Hun har vært en stor inspirasjon for meg til å velge eiendomsmegling. Jeg har fulgt henne hele veien. Det er ingen tvil om at hun er mitt store forbilde og mentor.
Mona Larsen ser ut til å følge i søsteren sine fotspor på vei til å bli en av regionens beste meglere. Hun slo best ut på skalaen for kundetilfredshet blant alle eiendomsmeglerfullmektige i PrivatMegleren.
- Jeg er opptatt av alle de små tingene. Det kan handle om alltid å være med på overtakelsen, ta den ekstra telefonen til kundene og ringe de i etterkant av salget for å høre hvordan det går, forteller Larsen.
TILLIT OG ÆRLIGHET
Når hun får spørsmålet om det er noen steg som har vært ekstra viktig for å komme dit hun er i dag, kommer svaret fort:
- Ærlighet. Mange kan synes det er ubehagelig å få besøk av noen de ikke kjenner og blir stresset av situasjonen. Derfor er jeg opptatt av å lytte til kunden, og finne ut hva de ønsker og forventer av meg som megler. Da skaper vi tillit og en relasjon.
- Om en kunde gir meg tillit og har troen på meg, så vil jeg gjøre alt i min makt for å gjøre kunden fornøyd, legger eiendomsmeglerfullmektigen til.
Og tillit er det mange som gir henne. Larsen opplever at kunder ringer henne i helgene om ting som ikke alltid er eiendomsrelatert, og selv liker hun å slå av en prat.
«Om en kunde gir meg tillit og har troen på meg, så vil jeg gjøre alt i min makt for å gjøre kunden fornøyd.»
- Jeg er alltid tilgjengelig for kundene mine. Alle kundene mine får klar beskjed om at de kan ringe meg for den minste ting. De skal ikke føle seg som et bryderi i en av de mest hektiske fasene i livet. Hun ser på samarbeidet med kundene som et vennskap der ingen av partene skal skuffe.
- I samarbeidet er vi likeverdt. Selv om jeg kommer med mine anbefalinger til selgerne, så er det deres bolig og jeg kan ikke overkjøre dem.
- DETTE ER HOBBYEN MIN
Larsen forteller at hverdagen som megler er travel og består av lange dager. Ofte er hun ikke ferdig før i 20-tiden, men det tar hun med et smil.
- Dette er hobbyen min. Jeg elsker jobben min, og synes det er veldig gøy!
Og for en eiendomsmegler som elsker jobben sin, så er noe av det kjekkeste at boligmarkedet går som det suser for tiden.
- Rentene spås å gå opp, og dette vil påvirke markedet. Det vi vet nå er at markedet er vanvittig bra. Om du vurderer å selge nå så burde du gjøre det, ikke vent til høsten om du har mulighet til å selge nå, avslutter Larsen.